گروه بورس: رقابت تنگاتنگ 3 متقاضی برای خرید سهام شرکت سایپا در مبادلات روز گذشته نیز به نتیجه نرسید و خریداران همچنان رقم‌های بیشتری را برای خرید بلوک 18‌درصدی سهام سایپا پیشنهاد می‌دهند.

به گزارش همشهری، بیش از 10 روز است که 3خریدار در تلاشند بلوک 18 درصدی سهام شرکت سایپا را از آن خود کنند و هیچ‌یک از خریداران حاضر نیست عقب نشینی کند. این در حالی است که هر پیشنهاد جدید که با یک‌ریال افزایش قیمت همراه است 180‌میلیون تومان به ارزش کل معامله اضافه می‌کند.

روش کنونی فروش سهام در بورس تهران براساس حراج است و خریداران در رقابت با یکدیگر رقم بالاتری را برای تملک سهام مورد نظر خود پیشنهاد می‌دهند.روز اول تیرماه، سازمان خصوصی سازی به وکالت از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران 18 درصد (یک میلیارد و 872 میلیون سهم) از سهام سایپا را به‌صورت یکجا برای فروش در بورس تهران عرضه کرد و در حال حاضر 3 متقاضی در حال رقابت با یکدیگر هستند. هر چند از هویت خریداران اطلاع دقیقی در دست نیست اما این سه متقاضی از طریق 3 کارگزار در تلاش برای کسب یک کرسی هیأت‌مدیره در شرکت سایپا هستند.

دیروز در جریان دهمین روز رقابت برای خرید سهام این شرکت ارزش هر سهم با یک جهش قیمت از مرز 400 تومان عبور کرد و به 400 تومان و 7 ریال رسید و ادامه رقابت به یازدهمین روز موکول شد.  از قرار معلوم کارگزاری ملی ایران آغازگر جهش قیمت دیروز بوده است.

خریداران در حال حاضر از طریق شرکت‌های کارگزاری مفید، سرمایه‌گذاری ملی و راهنمای سرمایه‌گذاران در حال رقابت هستند. گفته می‌شود شرکت‌های سرمایه‌گذاری ملی ایران و سرمایه‌گذاری کوثر در این رقابت شرکت دارند اما از هویت خریدار سوم اطلاعی در دست نیست.

در همین رابطه، علی صحرایی، مدیر بازار شرکت بورس با اشاره به تداوم رقابت 3 گروه متقاضی خرید بلوک 18 درصدی سایپا اظهار داشت: در پایان ساعات کاری بورس اوراق بهادار تهران،  قیمت هر سهم بلوک سایپا به 4007 ریال رسید و هیچ‌یک از متقاضیان از خرید این بلوک انصراف ندادند.

کد خبر 111120

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز